Tweet
#HoSceltoDiLASS #εὕρηκαDiLASS
#Studying@DiLASS
Gli studenti del DiLASS si raccontano in un #Tweet:
la loro esperienza in un progetto multilingue
Con l’occhio critico del filologo, ma con l’umanità e la passione della poesia, così guardo alla realtà, grazie agli studi classici.
Martina Pasho – L.M. Filologia linguistica e letteratura del mondo antico
“Omnia mutantur, nihil interit” (Ovidio, XV, v. 165). “Tutto muta, nulla muore”, studiare il mondo classico significa riconoscerci nelle nostre radici e andare alla scoperta del mondo degli antichi seguendo le orme che ci hanno lasciato. Ognuno ha un νόστος e il mio è un ritorno alle origini per capire meglio da dove è nato ciò che mi circonda.
Aurora Cantó – L.M. Filologia e letterature del mondo antico
For many years I was confused and undecided about my #future. I was thinking about law or music but a little voice in my head constantly said, #CulturalHeritage. I’m keen on these subjects, I love to see #humanhistory from this point of view, to discover how mankind is always the same from #AncientArt to the present – there are messages and thoughts that remain the same throughout the epochs, from Roman to modern to contemporary #arthistory. I wasn’t happy before; I didn’t feel involved in what I was doing but now I #choosemylife.
Erica Covitti, Beni culturali (Storia dell’arte)
Che in passato è avvenuto e che un giorno potrà pure avvenire, secondo l’umana vicenda, in maniera uguale o molto simile (Tucidide, Storie) . Questa citazione di Tucidide rispecchia la mia scelta di studiare un mondo tanto antico quanto affascinante, il quale descrive eventi e tematiche che a mio avviso risulteranno attuali ἐς ἀεί.
Pietro Marinangeli – L.M. Filologia linguistica e letteratura del mondo antico
#ArtHistory is important to me because I believe that #Art helps you live better and opens your #Mind. Studying art in a historical perspective is important, it makes you understand how techniques and other aspects developed.
#artisevolution #artsopensyourmind
Martina Zangari, Beni culturali (Storia dell’arte)
#Archaeology is important because only through research can some gaps in #History be filled. and a better understanding of our past helps us to face our future.
#Archaeologyforthefuture
Chiara Zuccarini, Beni culturali (Archeologia)
Intraprendere un percorso universitario umanistico implica non poche incertezze, a iniziare da quella concreta della prospettiva lavorativa futura. A quasi più di metà del mio percorso di studio posso dire di non averle perse, quelle incertezze, ma di aver scoperto posti meravigliosi e luoghi (in senso letterario) che mi hanno arricchita e armata di maggiore curiosità e grande senso di orientamento. Ho deciso di continuare a saziare la mia fame di conoscenza del mondo antico quindi, qualunque sia il luogo al quale approderò. P.P.Pasolini ha detto “che bisogna essere folli per essere chiari”, e io assecondo questa follia praticando una strada incerta, certa però, di arrivare a godere di un panorama fantastico.
Sara Scudiero – LM in Filologia Linguistica
#Art, #ArtHistory and #Archeology are important to us, because they take us back to the past and allow us to understand different customs – habits, clothes, tools, everyday life.
#ILOVEART #ARTISLIFE
Sharon Vespasiano, Beni culturali (Storia dell’arte)
Until a year ago, so before covid-19, I was a circus artist. Thanks to this unfortunate stop I found the courage to start studying. I dream of becoming an art director: for this reason I chose to study cultural heritage, because you cannot create new art without knowing the great art of the past
#luckyloser #hopeisthelasttodie #artismyhope
Luna Rossi, Beni culturali (Storia dell’arte)
I chose to study #CulturalHeritage because I have always been curious about the #History of the peoples of the world. Why are we what we are? The past is the answer to all our present questions. The past can help us build the future.
#thepastinthefuture
Melissa De Melis, Beni culturali (Archeologia)
I chose #CulturalHeritage because I love art and I want to learn everything about it, I’m curious and I love #Museums and #Exhibitions. In my opinion it’s important to teach and share the beauty of our #Heritage.
#beautysavestheworld
Debora Di Donato, Beni culturali (Storia dell’arte)
I decided to study #Linguaggi because I knew I couldn’t silence my inner love for the #Arts and the #Humanities. I like scientific subjects, but I know that that isn’t what I want to dedicate my life to, I know I was born to do something else, something artistic. In the future I’d like to study cinema and this #Bachelor’sDegree is a good starting point.
#DontGiveUpOnYourPassions
Paola Limaj, Lettere (Linguaggi)
#Classics are important for me because I can learn from the mistakes of others. The #Greek language is curious because there is a different alphabet, and also because from that language we can understand the Greeks’ way of thinking. Moreover, some Italian words derive from their language. In this way we can improve ourselves.
#AncientGreeksintheModernWorld
Serena Borrelli, Lettere (Classiche)
I chose #LettereModerne because I love to write poems, stories and articles for #Literature blogs; My dream is to publish a novel one day.
#LiteraturetoLearntoDream
Davide Fiorentini, Lettere (Moderne)
I chose #Linguaggi because this is the course that best embodies my love for acting and the theatre world; also, I have always been curious about the history of music, the Italian language and such, so #hereIam
Diego Ciaschetti, Lettere (Linguaggi)
#Classics helped me improve my thinking patterns and the way I act as a human. By translating, I become more aware of my #Identity. I believe the knowledge I gain makes me deeply understand and define my identity, both as a student and a citizen.
#ancientforfuture #antiquityforfuture
Chiara Staniscia, Lettere (Classiche)
La parola che meglio esprime la motivazione più profonda del mio percorso di studi è εὑρίσκω ovvero “scoprire”: cioè la volontà di scoprire la cultura, sia greca che latina, a noi tanto vicina.
Pietro Marinangeli – L.M. Filologia linguistica e letteratura del mondo antico